H&M genanvender kystaffald i den nye Conscious Exclusive-kollektion. Det kan faktisk lade sig gøre at skabe drømmeagtige og smukke styles i bæredygtige materialer.

H&M genanvender kystaffald i den nye Conscious Exclusive-kollektion. Det kan faktisk lade sig gøre at skabe drømmeagtige og smukke styles i bæredygtige materialer.
Bæredygtighed: H&M genanvender kystaffald i den nye Conscious Exclusive-kollektion.

H&M's Conscious Exclusive 2017-kollektion forener endnu engang bæredygtighed og fashion. Alle styles er lavet af bæredygtige materialer, eksempelvis det banebrydende BIONIC® - en type genbrugspolyester fremstillet udelukkende af plast fra kystaffald. Det lette stof, der er anvendt i en plisseret kjole i kollektionen viser, at smukke kreationer sagtens kan være bæredygtige.

Ud over en komplet kollektion til kvinder og afslappet festtøj til mænd indeholder kollektionen for første gang også styles til børn samt en Conscious Exclusive-duft lavet af økologiske olier. Kollektionen vil være tilgængelig i cirka 160 butikker over hele verden og online d. 20. april.

Supermodel og filantrop Natalia Vodianova er kampagnemodel i dette års Conscious Exclusive-kampagne, som er hendes allerførste kampagne for H&M.

"Jeg er stolt af at være med i H&M's Conscious Exclusive-kampagne. Det er fantastisk at se fremskridt i forhold til de bæredygtige materialer, der er brugt i kollektionen. Det peger i retning af en mere bæredygtig fremtid for fashion generelt," siger Natalia Vodianova.

Signaturstylen i kollektionen er den nærmest overjordiske plissérede aftenkjole i pudderpink lavet af BIONIC® - genbrugspolyester fremstillet af kystaffald. Det er en kollektion af lækre styles, der viser de mange forskellige måder, bæredygtigt materiale kan være med til at skabe en smuk kollektion.

"For designteamet i H&M er dette års Conscious Exclusive en mulighed for at drømme og skabe styles, der både er skæve og smukke på samme tid. Det er dejligt at få lov til at vise præcis, hvad der er muligt med bæredygtige materialer, som vi har gjort det med den yndige plissérede kjole lavet af BIONIC®." siger Pernilla Wohlfahrt, H&M's Head of Design og Creative Director.

Conscious Exclusive er en central del af H&M's initiativer for en mere bæredygtig fremtid for mode. Ud af hele H&M's sortiment er 20% nu lavet af mere bæredygtige materialer (2016), og målet er at øge andelen hvert år. H&M er en af verdens største aftagere af genbrugspolyester og ligeledes en af de største aftagere af økologisk bomuld. Målet for bomuld er, at alt bomuld skal komme fra bæredygtige kilder i 2020. Det er H&M's ambition at gøre bæredygtig mode i høj kvalitet tilgængelig for så mange mennesker som muligt. Læs mere her about.hm.com/sustainability.

Flere nyheder

Det svenske hard rock band Takida kommer til Pumpehuset på deres 20 års jubilæumsturné. Læs mere!

Ny undersøgelse viser, at både bilister og cyklister bryder færdselsreglerne ved skoler. Træn ruten til og fra... Læs mere!

Fotograf Søren Solkær, der har sat sit navn under berømte portrætter af blandt andre Björk og David Lynch, hyl... Læs mere!

Hver 5. studerende er dårligere stillet til eksamen. De kæmper nemlig ikke blot med pensum, men også med polle... Læs mere!

Finanskrisen har sat sine spor på danskernes forbrugsadfærd. Selvom forbruget er ved at stige igen, er det end... Læs mere!

Rema 1000 har for 12. år i træk tocifret vækst i salget af økologiske fødevarer. Nye øko-varianter og et brede... Læs mere!

Siden 2015 har danskerne indsamlet plastiklåg fra Arlas mælkekartoner, så de kan genanvendes til gavn for milj... Læs mere!

Det er med hele ti løbsdatoer i ni byer, når femina Kvindeløb i maj og juni i år fejrer 20-års jubilæum, hvor ... Læs mere!

Mejeriforeningen vogter over mælken og har meldt Naturli’ Foods’ dairy free Almond Caffé Latte (iskaffe lavet ... Læs mere!

400.000 danskere lider af helårsalergi, som ubehandlet kan udvikle sig til astma. Her i den kolde tid risikere... Læs mere!