Det svenske software- og innovationshus Jayway med store internationale kunder som SONY og Walmart intensiverer sin satsning på det danske marked for mobile løsninger. JAYWAY udvider samtidig ledelsen med Mikkel Wolf Rasmussen, som kommer fra en stilling som director i Advice.

Det svenske software- og innovationshus Jayway med store internationale kunder som SONY og Walmart intensiverer sin satsning på det danske marked for mobile løsninger. JAYWAY udvider samtidig ledelsen med Mikkel Wolf Rasmussen, som kommer fra en stilling som director i Advice.
Mikkel Wolf, Digital Product Director.

“I JAYWAY elsker vi den nye teknologi, og de muligheder, som den skaber. Vi er stolte over at kunne overkomme de mest krævende udfordringer inden for softwareudvikling. Nu skærper vi profilen i Danmark for at sikre, at teknologien kommer endnu bedre i spil via nytænkt design og tæt kobling til kundernes forretningsstrategi.” fortæller Philip Kron, CEO for JAYWAY Danmark.

I Danmark har JAYWAY blandt andet udviklet apps for IO Interactive, Jabra og 3 og været fast IT-leverandør til blandt andre JP/Politikens Hus. På det danske kontor arbejder der allerede 25 udviklere, designere og ux’ere, som kan trække på ressourcer og kompetencer fra 150 kolleger i Malmø, Stockholm og San Francisco. JAYWAY udvikler løsninger for blandt andet for PHILIPS, IKEA, SONY og Walmart.

Teknologien skal ind i strategien
For at bringe de teknologiske muligheder helt ind i virksomhederne strategiske fokus og sikre hurtig implementering, tilbyder JAYWAY korte udviklingsforløb til sine danske kunder. Udover adgang til den nyeste viden og seniorkonsulenter inden for ux/design, mobile og web får virksomhederne også selv stillet den nyeste teknologi inden for Virtual Reality, Augmented Reality og Internet of Things til rådighed og kan sammen med JAYWAY udvikle nye digitale tjenester.

“Vi gør det nemmere at se, om forretningsmodellen er der. Vi vil gerne gøre det så konkret og operationelt for vores kunder som muligt at arbejde med den digitale teknologi og samtidig vil vi tage dem et skridt længere ud i fremtiden end et almindeligt digitalt bureau. Vi oplever en stor interesse for fysisk selv at prøve tingene af og dermed opbygge kompetencer og forståelse internt i virksomhederne,” fortæller Philip Kron.

Flere nyheder

Det er 30 år siden Kirsten og Jesper Rungholm lettede med deres første fly. I dag råder de over 22 fly og har ... Læs mere!

Næsten hver tredje dansker, der skifter arbejdsgiver, angiver dårlig ledelse som årsag. Det viser en ny unders... Læs mere!

2018 bragte historisk høj omsætning til Small Danish Hotels. Online oprustning og nye kundefordele har holdt d... Læs mere!

Formand for Træsektionen i Dansk Byggeri, Niels Moestrup, fylder tirsdag 50 år. Stolthed om det gode håndværk ... Læs mere!

En delegation fra Aarhus Vand rejser i næste uge til byen Udaipur i den indiske delstat Rajasthan som led i en... Læs mere!

Enorm jobskabelse viser, at al snak om recession i USA er malplaceret. Læs mere!

Udviklingsminister Ulla Tørnæs har i november besøgt hoenix Design Aid A/S. Her hørte hun blandt andet om, hvo... Læs mere!

Mange virksomheder skilter med gratis ydelser på nettet. Men er det for godt til at være sandt? Der skal trods... Læs mere!

En klar strategi, dyb specialisering, fantastisk sammenhold og kompetenceudvikling i verdensklasse gør Elbek &... Læs mere!

Hansen & Nielsen i Næstved sætter øget fokus på deres aktiviteter inden for el-installation og designbelysning... Læs mere!