Facader, skilte og kreditkort for 17.500 kunder i Saxo Privatbank vil i løbet af 2018 skifte farve til Alm. Brands lyseblå logo.

Facader, skilte og kreditkort for 17.500 kunder i Saxo Privatbank vil i løbet af 2018 skifte farve til Alm. Brands lyseblå logo.
Som led i købet flyttes de 17.500 Saxo Privatbankkunder fra datacentralen SDC til Bankdata.

Samme farveskift sker for visitkort og adgangskort for 110 medarbejdere, der flytter med over i banken.

”Det er glædeligt, at myndighederne hurtigt har godkendt købet af Saxo Privatbank. Nu kan vi komme i arbejdstøjet og byde vores nye medarbejdere og nye kunder velkomne i koncernen. Det har vi glædet os meget til,” siger Kim Bai Wadstrøm, adm. direktør i Alm. Brand Bank.

Købsbuddet på Saxo Privatbank i februar er et led i Alm. Brands vækststrategi, der bl.a. skal styrke bankforretningen. Alm. Brand Bank øger med købet forretningsomfanget med 50 pct. Man øger det samlede udlån med 1,8 mia. kr., Totalkreditudlån med 5,2 mia. kr. samt indlån med 3,2 mia. kr. Herudover overtages kapital under forvaltning og depoter på 20 mia. kr.

”Købet er en kæmpe styrkelse af banken, hvor vi opnår langt bedre vækstbetingelser, da størrelse er vigtig i for at kunne tilbyde kunderne de bedste vilkår og drive forretningen mere effektivt. Vi får en meget attraktiv kundegruppe og langt større muskler på investeringsområdet og private banking segmentet. Endelig får vi 2500 nye små og mellemstore virksomheder i vores erhvervsbank,” forklarer Kim Bai Wadstrøm og fortsætter:

”Vores ambition er, at kunderne ikke bare opnår den samme gode service, som de er vant til, men at de også kan se de mange fordele ved at være kunde i Alm. Brand koncernen. Her tænker jeg ikke mindst på fordelene ved at samle deres pensioner og forsikringer ét sted – nemlig hos os.”

Bankdata valgt som datacentral

Som led i købet flyttes de 17.500 Saxo Privatbankkunder fra datacentralen SDC til Bankdata.

”Vi har valgt Bankdata, fordi sammenlægningen af kunder på én datacentral giver markante besparelser,” siger Kim Bai Wadstrøm.

De samlede omkostninger med at integrere kunder og medarbejdere i Alm. Brand forventes at blive omkring 200 mio. kr. Omkostningerne vil hentes igen gennem synergigevinster, der forventes at løbe op i 75 mio. kr. årligt fra 2019.

Oveni aktiviteter, medarbejdere og kunder overtager Alm. Brand syv filialer. Fem af dem ligger i København (Hellerup), Esbjerg, Kolding, Odense og Aarhus, hvor Alm. Brand Bank i forvejen er repræsenteret. Her bliver filialerne slået sammen på det sted, der er bedst egnet for kunder og medarbejdere. De sidste to filialer i Brørup og Vejle bibeholdes men under Alm. Brand Banks lyseblå logo.

Flere nyheder

Udviklingsminister Ulla Tørnæs har i november besøgt hoenix Design Aid A/S. Her hørte hun blandt andet om, hvo... Læs mere!

Mange virksomheder skilter med gratis ydelser på nettet. Men er det for godt til at være sandt? Der skal trods... Læs mere!

En klar strategi, dyb specialisering, fantastisk sammenhold og kompetenceudvikling i verdensklasse gør Elbek &... Læs mere!

Der stilles særlige krav og høj kvalitetsstyring til rengøring og adfærd i renrumsmiljøer. Virksomheden Coor, ... Læs mere!

Ny dansk virksomhed vil løse den hyppigste årsag til konkurser blandt virksomheder i EU. Læs mere!

Reklamebureauet Liquidminds har købt en del af adfærdsbureauet BehaviorCPH. Det skal kvalificere fremtidige re... Læs mere!

Schneider Electric og Privathospital Hjertecenter Varde indgår partnerskab efter "shared savings"-modellen, de... Læs mere!

Rambøll-chef bliver ny formand for FRI - Foreningen af Rådgivende Ingeniører. Læs mere!

Med en omsætning på 30 milliarder kroner og et resultat før skat på 3,4 milliarder blev 2016/17 det hidtil bed... Læs mere!

Ransomware, CEO-fraud og NotPetya, var nogle af de sikkerhedstrusler, der tog overskrifterne i 2017. Men der v... Læs mere!