Når Toyota ved årsskiftet introducerer den helt nye og skarpt designede C-HR, sker det i første omgang med tre særdeles højtudstyrede udgaver til privatleasingpriser fra 3.495 kr. pr. måned.

Når Toyota ved årsskiftet introducerer den helt nye og skarpt designede C-HR, sker det i første omgang med tre særdeles højtudstyrede udgaver til privatleasingpriser fra 3.495 kr. pr. måned.
C-HR rammer de danske veje ved årsskiftet.

Det er ikke kun på designet, at Toyotas nye skarptslebne diamant C-HR skiller sig ud. Måden at sælge bilen på er også meget anderledes, end hvad Toyota og andre bilmærker i Danmark ellers normalt gør og har gjort.

Fra og med i dag – her omkring fire måneder inden introduktionen – begynder Toyota forsalget. Det er i sig selv ikke spektakulært. Men ønsker man en af de absolut første særlige 100 biler med navnet C-HR First Edition, kan man kun bestille den online på internettet. Og så kræver det en kode.

Koderne vil man i den kommende tid bl.a. kunne finde på forskellige digitale medier som fx Facebook og Instagram, og de vil være nøglen til at få mulighed for at privatlease den højtudstyrede særlige udgave C-HR First Edition med den helt nye fjerde generation hybridteknologi til 4.795 kr. om måneden.

Specielt er det også, at Toyota i første omgang udelukkende introducerer særdeles højtudstyrede udgaver af C-HR. Der vil således hverken kunne købes eller privatleases en skrabet version med begrænset udstyr. I stedet kan man hoppe ombord i tre forskellige varianter, der udover et opsigtsvækkende, anderledes og skarpt design også hver især udgør et overflødighedshorn af lækkert udstyr.

De tre varianter med tilnavnene First Edition, C-ULT og C-HIC har fx alle 18” alufælge, klimaanlæg, adaptiv fartpilot, der automatisk tilpasser hastigheden efter den forankørende, LED-kørelys, blødt læderrat med varme, regnsensor, en stor 8” touch skærm med Toyotas nyeste multimediesystem med mulighed opkobling til internettet, download af nyttige apps og integration af ens smartphone, bakkamera samt den avancerede sikkerhedspakke Toyota Safety Sense med bl.a. automatisk nødbremsning for både biler og fodgængere.

Udstyrsvarianten med navnet C-HIC har derudover også parkeringsassistent og nøglefri betjening, mens C-ULT i stedet kan smykke sig med to-farvet lak i form af metallakering og sort lakeret tag. Den særlige C-HR First Edition, som altså kun produceres i 100 eksemplarer, udmærker sig yderligere med LED-lygter både for og bag, to-farvet metallak, Go-navigationspakke med fem års gratis kortopdatering, premium læderindtræk og et til bilen særligt udviklet JBL-musikanlæg med ni højttalere.

C-HR First Edition fås udelukkende som hybridbil med den helt nye fjerde generation hybridteknolog i form af en 1.8-liters benzinmotor og elmotor, der samlet yder 122 hk og selv med 18” fælge i gennemsnit kører op til 27 km/l ved blandet kørsel. Udgaverne C-ULT og C-HIC fås også som hybridbil og derudover tillige med 1.2-liters turbobenzinmotor, der yder 116 hk, enten med manuelt gear eller trinløst automatgear.

Privatleasing fra 3.495 kr. pr. måned
Toyota fokuserer til at begynde med på privatleasing, hvor den nye C-HR på trods af det høje udstyrsniveau starter på priser fra 3.495 kr. om måneden inkl. service for den to-farvede variant C-ULT med 1.2-liters turbobenzinmotor, mens hybridudgaven kan privatleases for kun 400 kr. mere.

Varianten C-HIC kan privatleases for 3.695 kr. om måneden inkl. service med 1.2-liters turbobenzinmotor, mens ydelsen er 400 kr. højere, hvis man ønsker sig den endnu mere brændstoføkonomiske hybridudgave.

Toyota C-HR er bygget på en helt ny platform baseret på den nye Toyota-filosofi TNGA (Toyota New Global Architecture), der handler om at bygge endnu bedre biler på både smartere og mere økonomisk vis. Den nye platform gør, at det trods den hævede siddehøjde har været muligt at sikre et lavt tyngdepunkt og dermed skabt grobund for optimale køreegenskaber fuldt sammenlignelige med noget lavere biler.

C-HR rammer de danske veje ved årsskiftet. Men allerede nu har man altså mulighed for at være blandt de første til at sikre sig den banebrydende nye Toyota-diamant.

Flere nyheder

Volvo har netop præsenteret en fornyet udgave af sit flagskib, den store XC90. Vi har testet den, og vi er beg... Læs mere!

Renault Kadjar er den første store crossover fra Renault, hos Renault er forventningerne høje. Læs mere!

TEST: Volvo XC60 viderefører i 2019-udgaven generne fra den dynamiske, svenske SUV og kombinerer elegance med ... Læs mere!

Audi Sport har gjort topmodellen i TT-modelrækken endnu skarpere – både som Coupé og Roadster. Den femcylindre... Læs mere!

Mazda giver verdenspremiere til en ny kompakt SUV på årets internationale biludstilling i Geneve. Læs mere!

Lige nu er der optimale vejrbetingelser for rust på bilen. Er din bil ikke rustbeskyttet, kan det koste op til... Læs mere!

Fra i dag og resten af ugen kan bilisterne se repræsentanter fra Rådet for Større Dæksikkerhed og Dækimportørf... Læs mere!

Toyota har netop åbnet for forsalget af den helt nye og femte generation af verdens bedst sælgende SUV, Toyota... Læs mere!

I år kan Ford Motor Company fejre 100 år i Danmark, og salgstallene for det 99. år viser en fremgang både for ... Læs mere!

Fords USA-baserede arbejde inden for selvkørende teknologi er allerede godt i gang i Detroit, Pittsburgh og Mi... Læs mere!