I år kan Ford Motor Company fejre 100 år i Danmark, og salgstallene for det 99. år viser en fremgang både for personbiler og varebiler. Ford vil bygge videre på successen i 2019 med nye modeller som Focus Active og en ny stor Transit.

I år kan Ford Motor Company fejre 100 år i Danmark, og salgstallene for det 99. år viser en fremgang både for personbiler og varebiler. Ford vil bygge videre på successen i 2019 med nye modeller som Focus Active og en ny stor Transit.
Ford står stærkt med øget salg i 2018 – klar til at fejre 100 år i Danmark

Ford har fulgt danskerne og været et af landets mest populære mærker i mange årtier, og i 2019 runder Ford så et skarpt hjørne – 100 år i Danmark. Meget har ændret sig i løbet af det seneste århundrede, men kundernes begejstring for Fords produkter er intakt.

Det 99. år på det danske marked er et bevis på Fords popularitet i Danmark. Salget af nye person- og varebiler fra Fords forhandlere steg i 2018 med 6,8 procent i forhold til 2017, og Ford holder sin position som et af de bedst sælgende og mest populære bilmærker i Danmark*.

”Den helt nye Focus har stor betydning på det danske marked, og den er en væsentlig del af vores succes i 2018. Ud over de anpriste Ford Focus-kvaliteter i sig selv skyldes succesen ikke mindst et godt og frugtbart samarbejde med Fords forhandlernetværk. Vi går ind i et helt nyt århundrede for Ford i Danmark med stor tiltro til, at vi udbygger vores position i markedet, både når det kommer til personbiler og varebiler med henholdsvis konventionelle og alternative drivlinjer,” siger Janne Kämäräinen, adm. direktør hos Ford i Danmark.

De danske Ford-forhandlere kunne i 2018 indregistrere hele 20.930 nye biler sammenlignet med 19.604 biler året før, som skubbede markedsandelen op på over 8 procent – en fremgang på mere end et halvt procentpoint. Det er især salget af nye personbiler til private kunder, Ford har haft succes med at udbygge, og populariteten er tydelig. Fra et salg i 2017 på 5344 personbiler steg salget med over 40 procent til 7489 biler i markedet for salg til private, som totalt set er steget med under 10.000 biler for alle mærker.

Ford er absolut størst på varebiler

Fords store Transit-modelfamilie er den mest udbyggede og omfattende i markedet, og med de fire modeller Transit Courier, Transit Connect, Transit Custom og den store Transit dækker Ford behovet hos danske erhvervsdrivende som intet andet mærke – konfigurationsmulighederne er endeløse, omkostningerne meget konkurrencedygtige og serviceniveauet hos forhandlerne højt.

Danske kunder har belønnet Ford og forhandlernes hårde arbejde ved igen i 2018 at gøre Ford til det absolut bedst sælgende varebilsmærke i Danmark, og det er femte år i træk, at titlen tilfalder mærket. De nærmeste konkurrenter har mistet markedsandele og set et faldende salg, men hos Ford er salget af varebiler gået frem. Markedsandelen er dermed steget fra 20 procent til endnu mere imponerende 22,5 procent.

”Vores nærmeste konkurrent ligger mere end 3300 biler efter os og har en markedsandel på under 13 procent, og vi kan i høj grad takke det komplette modelprogram og vores dygtige forhandlere for at have skabt imponerende vækst i 2018. Jeg er overbevist om, at fornyelse af modelprogrammet her i 2019 med for eksempel den opdaterede Transit vil cementere og udbygge Fords position i Danmark,” fortæller Janne Kämäräinen.

Ford ser i sit 100. år i Danmark frem til at introducere helt nye og spændende biler, når det kommer til både personbiler og varebiler. Ford er klar med den spændende Focus Active (også i stationcarversion) og en helt ny udgave af den luksuriøse SUV Edge, mens også Mondeo Hybrid kommer som stationcar. En ny Transit kommer til Danmark fra september, og Ford bliver med Transit Custom plug-in-Hybrid først til at introducere en regulær varebil som opladningshybrid med både benzin- og elmotor, der kan køre op til 50 kilometer på strøm alene.

”Vores overordnede mål er at blive det foretrukne mærke inden for mobilitet i Danmark, og vi glæder os til at præsentere danskerne for nye transportløsninger, der matcher kundernes behov i fremtiden,” slutter Janne Kämäräinen.

Flere nyheder

Volvo har netop præsenteret en fornyet udgave af sit flagskib, den store XC90. Vi har testet den, og vi er beg... Læs mere!

Renault Kadjar er den første store crossover fra Renault, hos Renault er forventningerne høje. Læs mere!

TEST: Volvo XC60 viderefører i 2019-udgaven generne fra den dynamiske, svenske SUV og kombinerer elegance med ... Læs mere!

Audi Sport har gjort topmodellen i TT-modelrækken endnu skarpere – både som Coupé og Roadster. Den femcylindre... Læs mere!

Mazda giver verdenspremiere til en ny kompakt SUV på årets internationale biludstilling i Geneve. Læs mere!

Lige nu er der optimale vejrbetingelser for rust på bilen. Er din bil ikke rustbeskyttet, kan det koste op til... Læs mere!

Fra i dag og resten af ugen kan bilisterne se repræsentanter fra Rådet for Større Dæksikkerhed og Dækimportørf... Læs mere!

Toyota har netop åbnet for forsalget af den helt nye og femte generation af verdens bedst sælgende SUV, Toyota... Læs mere!

Fords USA-baserede arbejde inden for selvkørende teknologi er allerede godt i gang i Detroit, Pittsburgh og Mi... Læs mere!

Efter verdenspremieren på R8 LMS GT3 på biludstillingen i Paris i 2018 kommer nu den serieproducerede model – ... Læs mere!