Den syvende generation af den legendariske BMW 5-serie Sedan kan opleves på de danske veje fra februar 2017. Modellen er lettere, mere dynamisk, mere økonomisk og helt i kontakt med omverdenen. Med den nye BMW 5-serie Sedan er automatiseret kørsel kommet et skridt nærmere. BMW lancerer verdens mest succesfulde firmabil i ny og innovativ fortolkning.

Den syvende generation af den legendariske BMW 5-serie Sedan kan opleves på de danske veje fra februar 2017. Modellen er lettere, mere dynamisk, mere økonomisk og helt i kontakt med omverdenen. Med den nye BMW 5-serie Sedan er automatiseret kørsel kommet et skridt nærmere. BMW lancerer verdens mest succesfulde firmabil i ny og innovativ fortolkning.
BMW 5-serie Sedan er den mest succesfulde firmabil i klassen med et salg på mere end 7,6 millioner på verdensplan. Der er solgt godt 2,1 millioner biler af den nuværende model siden lanceringen i 2010.

Den nye BMW 5-serie Sedan byder på rendyrket køreglæde, blandt andet i kraft af en letvægtskonstruktion med omfattende brug af aluminium og højstyrkestål, som reducerer vægten med op til 100 kg i forhold til forgængeren. Det ekstremt stive letvægtskarrosseri, den nykonstruerede undervogn, det lave tyngdepunkt og perfekt vægtfordeling giver en meget dynamisk køreoplevlse, uden at det på nogen måde er gået ud over den kørekomfort, der altid har kendetegnet modellen.

Den nye BMW 5-serie Sedan er 4.935 mm lang (+36 mm), 1.868 mm bred (+6 mm) og 1.466 mm høj (+2 mm). Akselafstanden er 2.975 mm (+7 mm). Bagagerummet kan rumme 530 liter (+10 liter).

Modelvarianter, der kan fås ved lanceringen den 11. februar 2017
BMW 530i Sedan: 4-cylindret benzinmotor med 8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 1.998 ccm. Ydelse: 252 hk ved 5.200-6.500 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 350 Nm ved 1.450-4.800 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 6,2 sek. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 18,5 km/liter. CO2-udledning: 126 g/km.

BMW 540i Sedan: 6-cylindret benzinmotor med 8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 2.998 ccm. Ydelse: 340 hk ved 5.500-6.500 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 450 Nm ved 1.380-5.200 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 5,1 sek. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 15,4 km/liter. CO2-udledning: 150 g/km.

BMW 520d Sedan: 4-cylindret dieselmotor med manuel 6-trins-gearkasse/8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 1.995 ccm. Ydelse: 190 hk ved 4.000 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 400 Nm ved 1.750-2.500 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 7,7 sek./7,6 sek. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 24,4 km/liter/25,0 km/liter. CO2-udledning: 108 g/km/107 g/km.

BMW 530d Sedan: 6-cylindret dieselmotor med 8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 2.993 ccm. Ydelse: 265 hk ved 4.000 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 620 Nm ved 2.000-2.500 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 5,7 sek. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 22,2 km/liter. CO2-udledning: 118 g/km.

Alle motorvarianter fås med enten baghjulstræk eller BMW's intelligente firehjulstræk xDrive.

Modelvarianter, der kan fås fra og med marts 2017
BMW 530e Sedan iPerformance (plug-in-hybrid): 4-cylindret benzinmotor plus BMW eDrive-eldriftssystem og 8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 1.998 ccm. Samlet ydelse: 252 hk ved 4.460-6.500 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 420 Nm ved 1.450-4.000 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 6,2 sek. Rækkevidde ved eldrift: 45 km. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 50 km/liter. CO2-udledning: 46 g/km.

BMW 520d Sedan EfficientDynamics Edition: 4-cylindret dieselmotor med 8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 1.995 ccm. Ydelse: 190 hk ved 4.000 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 400 Nm fra 1.750 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 7,5 sek. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 25,6 km/liter. CO2-udledning: 102 g/km.

BMW M550i xDrive Sedan: 8-cylindret benzinmotor med 8-trins Steptronic-gearkasse. Slagvolumen: 4.395 ccm. Ydelse: 462 hk ved 5.500 omdr./min. Maksimalt drejningsmoment: 650 Nm fra 1.800 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 4,0 sek. Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 11,2 km/liter. CO2-udledning: 204 g/km.

Priser vil blive offentliggjort snarest.

Flere nyheder

Over to dage i starten af november måned testede udvalgte medlemmer af fagforeningen Business Danmark sammen m... Læs mere!

Fords USA-baserede arbejde inden for selvkørende teknologi er allerede godt i gang i Detroit, Pittsburgh og Mi... Læs mere!

Efter verdenspremieren på R8 LMS GT3 på biludstillingen i Paris i 2018 kommer nu den serieproducerede model – ... Læs mere!

TEST: Jaguars nye kompakte SUV sikrer øgede salgstal til Jaguar. E-PACE har hentet sit design fra Jaguar F-TYP... Læs mere!

En ny udgave af en af Danmarks mest populære biler, Toyota AYGO, er klar til at indtage de danske veje. Det sk... Læs mere!

TEST: Peugeot 308 blev introduceret på det danske marked for et års tid siden. Og der er tale om godt håndværk... Læs mere!

TEST: Volvo XC40 har bidt sig fast blandt den kompakte SUV-klasse. Den er smuk på den nordiske måde, og byder ... Læs mere!

TEST: BMW X3 var den bil, der introducerede segmentet SAV (Sports Activity Vehicle) i 2003. Siden da har BMW i... Læs mere!

TEST: SEATs nye kompakte crossover Arona ligner en sikker storsællert for VW-koncernens spanske datterselskab... Læs mere!

Årets AutoIndex undersøgelse har kåret SEAT som årets højdespringer og mærket har flyttet sig fra en samlet 20... Læs mere!