Nic. Christiansen Gruppen, der har hovedsæde i Kolding, er i forvejen importør af en række bilmærker til både Danmark og resten af Norden og Baltikum. Med overtagelsen af den svenske Hyundai-import skal det koreanske bilmærke have ny luft under vingerne ”hinsidan”.

Nic. Christiansen Gruppen, der har hovedsæde i Kolding, er i forvejen importør af en række bilmærker til både Danmark og resten af Norden og Baltikum. Med overtagelsen af den svenske Hyundai-import skal det koreanske bilmærke have ny luft under vingerne ”hinsidan”.
”Som dansk Hyundai-importør har vi et indgående kendskab til Hyundai-organisationen og til de mange spændende og innovative produkter, som brand’et netop i disse år lancerer,” siger Niels Bertelsen, adm. direktør i Nic. Christiansen Gruppen.

”Som dansk Hyundai-importør har vi et indgående kendskab til Hyundai-organisationen og til de mange spændende og innovative produkter, som brand’et netop i disse år lancerer,” siger Niels Bertelsen, adm. direktør i Nic. Christiansen Gruppen.

Hyundai-brandet har gennemgået en markant udvikling de senest år, og er i dag det 6. stærkeste bilbrand i verden (ref. Interbrand). Det er resultatet af et bevidst arbejde med at udvikle bæredygtige biler til attraktive priser og samtidig tilføre mærket et mere europæisk tilsnit.

”Hyundai er fremme i forreste række, hvad angår bæredygtige biler. Senest illustreret ved introduktionen af den elektriske udgave af mini-SUV’en, KONA, og brintbilen NEXO. Vi ser frem til at arbejde med at sikre, at svenskerne for alvor tager disse bilmodeller til sig i de kommende år,” siger Niels Bertelsen og tilføjer:

”Vi har et særdeles godt kendskab til det svenske marked gennem vores import af Jaguar, Land Rover og SsangYong, og vi er overbeviste om, at vi på den baggrund kan skabe en lang række synergier, der vil få Hyundai-salget i Sverige til at stige og gøre Hyundai til en endnu stærkere spiller på det svenske marked”.

Repræsentanter fra Nic. Christiansen Gruppen skal indenfor de næste par uger mødes med de nuværende Hyundai-medarbejderne og -forhandlerne for at indvi dem i de konkrete planer for fremtiden på det svenske marked. Den forventede overtagelsesdato vil blive fastlagt inden for kort tid.

Flere nyheder

Over to dage i starten af november måned testede udvalgte medlemmer af fagforeningen Business Danmark sammen m... Læs mere!

Fords USA-baserede arbejde inden for selvkørende teknologi er allerede godt i gang i Detroit, Pittsburgh og Mi... Læs mere!

Efter verdenspremieren på R8 LMS GT3 på biludstillingen i Paris i 2018 kommer nu den serieproducerede model – ... Læs mere!

TEST: Jaguars nye kompakte SUV sikrer øgede salgstal til Jaguar. E-PACE har hentet sit design fra Jaguar F-TYP... Læs mere!

En ny udgave af en af Danmarks mest populære biler, Toyota AYGO, er klar til at indtage de danske veje. Det sk... Læs mere!

TEST: Peugeot 308 blev introduceret på det danske marked for et års tid siden. Og der er tale om godt håndværk... Læs mere!

TEST: Volvo XC40 har bidt sig fast blandt den kompakte SUV-klasse. Den er smuk på den nordiske måde, og byder ... Læs mere!

TEST: BMW X3 var den bil, der introducerede segmentet SAV (Sports Activity Vehicle) i 2003. Siden da har BMW i... Læs mere!

TEST: SEATs nye kompakte crossover Arona ligner en sikker storsællert for VW-koncernens spanske datterselskab... Læs mere!

Årets AutoIndex undersøgelse har kåret SEAT som årets højdespringer og mærket har flyttet sig fra en samlet 20... Læs mere!