Danskerne elsker deres mobiltelefoner. Og danskerne elsker sociale medier. Ny undersøgelse fra TDC Group viser at hver tredje dansker er på sociale medier som det første om morgenen.

Danskerne elsker deres mobiltelefoner. Og danskerne elsker sociale medier. Ny undersøgelse fra TDC Group viser at hver tredje dansker er på sociale medier som det første om morgenen.
Der er en forskel mellem mænd og kvinder om morgen. Hvor kvinderne i højere grad tjekker sociale medier, kigger mændene oftere arbejdsmailen igennem og tjekker dagens nyheder.

Danskerne er et af de mest mobilglade folkefærd i verden. Langt de fleste danskere har en mobiltelefon og kan nærmest ikke undvære deres evige forbindelse til omverdenen. Og mobilen er med alle steder. En ny undersøgelse fra TDC Group kaster lys over, hvad danskerne bruger mobil til. Koncerndirektør Jens Aaløse fortæller:

Vi bruger vores mobiltelefoner alle steder og på alle tidspunkter. Mobiltelefonen er på tværs af aldersgrupper og demografi blevet en del af danskerne hverdag. 2/3 af alle danskerne griber mobilen som det første om morgenen. Vi skal vide hvad der er sket nært og fjernt. Mobilen sørger for vi ikke går glip af noget som helst.

Der er en forskel mellem mænd og kvinder om morgen. Hvor kvinderne i højere grad tjekker sociale medier, kigger mændene oftere arbejdsmailen igennem og tjekker dagens nyheder.

Undersøgelsen, som er udført af YouGov, viser at 1/3-del af alle danskere som det første om morgenen bruger deres mobiltelefoner til sociale medier som Facebook og Instagram.

Næste 20 procent tjekker nyheder på mobilen og 8 procent tjekker deres arbejdsmails. 1/3-del af danskerne bruger ikke mobiltelefonen om morgen. Her er der en klar – og måske ikke overraskende – tendens: jo yngre jo mere bruger danskerne deres mobiler om morgen. Hver anden dansker over 60 år bruger slet ikke deres mobil om morgenen.

TDC Groups undersøgelse er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1001 interview med danskere på 18 år eller derover.

 
Flere nyheder

Designet på det nye Gear S3 er inspireret af det traditionelle i urmagerhåndværket og er udviklet i samarbejde... Læs mere!

En tredjedel af unge danskere ser TV i mørke: Derfor skal du have lys tændt, når du ser TV Læs mere!

Danske Chill Innovation A/S lancerer en helt ny 13400mAh USB Powerbank med formentlig verdens bedste kapacitet... Læs mere!

Ricoh Theta SC, som den nye model hedder, er en forenklet version af Theta S som har fået en virkelig god modt... Læs mere!

Omkring hver tredje bliver hjemme og venter, mens opvaskemaskinen, ovnen og vaskemaskinen er i gang og mere en... Læs mere!

Auktionen over 1800 MHz-frekvenserne, der skal give borgere og virksomheder i landdistrikterne bedre mobildækn... Læs mere!