Danskerne elsker deres mobiltelefoner. Og danskerne elsker sociale medier. Ny undersøgelse fra TDC Group viser at hver tredje dansker er på sociale medier som det første om morgenen.

Danskerne elsker deres mobiltelefoner. Og danskerne elsker sociale medier. Ny undersøgelse fra TDC Group viser at hver tredje dansker er på sociale medier som det første om morgenen.
Der er en forskel mellem mænd og kvinder om morgen. Hvor kvinderne i højere grad tjekker sociale medier, kigger mændene oftere arbejdsmailen igennem og tjekker dagens nyheder.

Danskerne er et af de mest mobilglade folkefærd i verden. Langt de fleste danskere har en mobiltelefon og kan nærmest ikke undvære deres evige forbindelse til omverdenen. Og mobilen er med alle steder. En ny undersøgelse fra TDC Group kaster lys over, hvad danskerne bruger mobil til. Koncerndirektør Jens Aaløse fortæller:

Vi bruger vores mobiltelefoner alle steder og på alle tidspunkter. Mobiltelefonen er på tværs af aldersgrupper og demografi blevet en del af danskerne hverdag. 2/3 af alle danskerne griber mobilen som det første om morgenen. Vi skal vide hvad der er sket nært og fjernt. Mobilen sørger for vi ikke går glip af noget som helst.

Der er en forskel mellem mænd og kvinder om morgen. Hvor kvinderne i højere grad tjekker sociale medier, kigger mændene oftere arbejdsmailen igennem og tjekker dagens nyheder.

Undersøgelsen, som er udført af YouGov, viser at 1/3-del af alle danskere som det første om morgenen bruger deres mobiltelefoner til sociale medier som Facebook og Instagram.

Næste 20 procent tjekker nyheder på mobilen og 8 procent tjekker deres arbejdsmails. 1/3-del af danskerne bruger ikke mobiltelefonen om morgen. Her er der en klar – og måske ikke overraskende – tendens: jo yngre jo mere bruger danskerne deres mobiler om morgen. Hver anden dansker over 60 år bruger slet ikke deres mobil om morgenen.

TDC Groups undersøgelse er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1001 interview med danskere på 18 år eller derover.

Flere nyheder

6 ud af 10 danskere shopper online mindst én gang om måneden. Især shopping via mobilen er blevet populært og ... Læs mere!

Huawei har sammen med Porsches designafdeling skabt en luksusversion af den anmelderroste smartphone, Huawei M... Læs mere!

B&O PLAY lancerede forleden Beolit 17 – det seneste skud på stammen i den ikoniske Beolit-serie, der blev lanc... Læs mere!

Håndværker-mobil slår de populære iPhones, viser opgørelse fra TDC Erhverv Læs mere!

MasterCase Pro 6 er navnet på det nyeste pc-kabinet i Cooler Masters MasterCase-serie. Produkterne i serien ha... Læs mere!

Danmarkspremiere: TDC Group og netværksleverandøren Huawei har kigget ind i fremtiden og som de første i lande... Læs mere!