I fremtiden er det ikke med medarbejder, men en computer du taler med, når du skal have kundeservice. Til gengæld bliver det hele mere effektivt.

I fremtiden er det ikke med medarbejder, men en computer du taler med, når du skal have kundeservice. Til gengæld bliver det hele mere effektivt.
Kunstig intelligens er kommet for at blive. Nu kan den også hjælpe til med virksomhedens kundeservice.

Zendesk udvider kundeserviceplatformen med kunstig intelligens. Den nye funktion, Automatic Answers, gør brug af machine learning til automatisk at besvare kundernes spørgsmål. Det er godt nyt for virksomheder, der er afhængige af god og effektiv kundeservice. Og specielt godt nyt for virksomheder, der tilbyder selvbetjeningsmuligheder til deres kunder.

Giver man et godt og brugbart svar, kan de fleste kundehenvendelser klares ved første kontakt. Zendesk har netop udvidet sin kundeserviceplatform med den ny funktion, der benytter sig af kunstig intelligens til at svare på kundespørgsmål.

Med funktionen Automatic Answers bliver Zendesk en af de første kundeserviceplatforme, der bruger machine learning til at besvare kundeforespørgsler automatisk med en relevant hjælpeartikel. I de fleste tilfælde betyder det, at kunden får den hjælp, de har brug for, inden det er nødvendigt at involvere en kundeservicemedarbejder.

”Det er godt nyt, for de mange virksomheder, der ved, at god kundeservice er et vigtigt konkurrence-parameter og som samtidig ønsker en mere effektiv kundeservice – også når forretningen skaleres op. Specielt virksomheder, der tilbyder selvbetjeningsløsninger til deres kunder, vil kunne drage stor nytte af den nye funktion, da de kan skalere deres forretning uden at løbe ind i kapacitetsproblemer i kundeserviceafdelingen med utilfredse kunder som resultat,” fortæller Jesper Hvirring Henriksen, direktør i Zendesk ApS. Han fortsætter:

“Vi fortsætter med at innovere inden for machine learning, så vi kan hjælpe virksomheder med at skabe ubesværet kundeengagement. Automatic Answers forudsigende egenskaber giver kunderne den hjælp de har brug for, så de selv kan løse deres problem hurtigt. Og den hjælper virksomheder med at frigøre ressourcer i kundeservice, så medarbejderne kan fokusere på de henvendelser, der kræver menneskelig kontakt.”

Mere effektiv kundeservice
Automatic Answers gør kundeservice mere effektiv, og afdelingen kan afsætte tid og ressourcer til de mere kritiske kundeforespørgsler. Indtil nu har kundeservice været nødt til at bruge meget af deres tid på at løse simple og rutinemæssige kundehenvendelser manuelt.

Med machine learning analyserer Automatic Answers kundernes og kundeservicemedarbejdernes handlinger over tid. Derfor lærer Automatic Answers, hvilke artikler der kan løse problemer associeret med specifikke nøgleord og emner. Hvis en kunde indikerer, at forespørgslen er løst, lukkes henvendelsen. Henvendelser, der forbliver uløste, sendes videre til kundeserviceteamet som normalt.

Flere nyheder

Smartphones og lydanlæg ligger fortsat højt på gavelisten, og så er det blevet enormt populært at game, fortæl... Læs mere!

Fra d. 15. juni kan både nye og eksisterende mobilkunder hos YouSee ringe, bruge data og sende sms og mms i 36... Læs mere!

Samsung præsenterer nu Samsung Gear 360, et kamera, der giver dig mulighed for at forevige begivenheder og gen... Læs mere!

Huawei har netop lanceret deres nyeste P-topmodel P10. Det nye flagskib byder på stærk hardware, den nyeste og... Læs mere!

Nu kan kunder hos teleselskabet 3 foretage talekald via 4G-nettet – den nyeste generation af mobilnetværk. 4G-... Læs mere!

6 ud af 10 danskere shopper online mindst én gang om måneden. Især shopping via mobilen er blevet populært og ... Læs mere!