I fremtiden er det ikke med medarbejder, men en computer du taler med, når du skal have kundeservice. Til gengæld bliver det hele mere effektivt.

I fremtiden er det ikke med medarbejder, men en computer du taler med, når du skal have kundeservice. Til gengæld bliver det hele mere effektivt.
Kunstig intelligens er kommet for at blive. Nu kan den også hjælpe til med virksomhedens kundeservice.

Zendesk udvider kundeserviceplatformen med kunstig intelligens. Den nye funktion, Automatic Answers, gør brug af machine learning til automatisk at besvare kundernes spørgsmål. Det er godt nyt for virksomheder, der er afhængige af god og effektiv kundeservice. Og specielt godt nyt for virksomheder, der tilbyder selvbetjeningsmuligheder til deres kunder.

Giver man et godt og brugbart svar, kan de fleste kundehenvendelser klares ved første kontakt. Zendesk har netop udvidet sin kundeserviceplatform med den ny funktion, der benytter sig af kunstig intelligens til at svare på kundespørgsmål.

Med funktionen Automatic Answers bliver Zendesk en af de første kundeserviceplatforme, der bruger machine learning til at besvare kundeforespørgsler automatisk med en relevant hjælpeartikel. I de fleste tilfælde betyder det, at kunden får den hjælp, de har brug for, inden det er nødvendigt at involvere en kundeservicemedarbejder.

”Det er godt nyt, for de mange virksomheder, der ved, at god kundeservice er et vigtigt konkurrence-parameter og som samtidig ønsker en mere effektiv kundeservice – også når forretningen skaleres op. Specielt virksomheder, der tilbyder selvbetjeningsløsninger til deres kunder, vil kunne drage stor nytte af den nye funktion, da de kan skalere deres forretning uden at løbe ind i kapacitetsproblemer i kundeserviceafdelingen med utilfredse kunder som resultat,” fortæller Jesper Hvirring Henriksen, direktør i Zendesk ApS. Han fortsætter:

“Vi fortsætter med at innovere inden for machine learning, så vi kan hjælpe virksomheder med at skabe ubesværet kundeengagement. Automatic Answers forudsigende egenskaber giver kunderne den hjælp de har brug for, så de selv kan løse deres problem hurtigt. Og den hjælper virksomheder med at frigøre ressourcer i kundeservice, så medarbejderne kan fokusere på de henvendelser, der kræver menneskelig kontakt.”

Mere effektiv kundeservice
Automatic Answers gør kundeservice mere effektiv, og afdelingen kan afsætte tid og ressourcer til de mere kritiske kundeforespørgsler. Indtil nu har kundeservice været nødt til at bruge meget af deres tid på at løse simple og rutinemæssige kundehenvendelser manuelt.

Med machine learning analyserer Automatic Answers kundernes og kundeservicemedarbejdernes handlinger over tid. Derfor lærer Automatic Answers, hvilke artikler der kan løse problemer associeret med specifikke nøgleord og emner. Hvis en kunde indikerer, at forespørgslen er løst, lukkes henvendelsen. Henvendelser, der forbliver uløste, sendes videre til kundeserviceteamet som normalt.

Flere nyheder

MasterCase Pro 6 er navnet på det nyeste pc-kabinet i Cooler Masters MasterCase-serie. Produkterne i serien ha... Læs mere!

Danmarkspremiere: TDC Group og netværksleverandøren Huawei har kigget ind i fremtiden og som de første i lande... Læs mere!

PENTAX lancerer snart et helt nyt SLR-kamera i mellemsegmentet, som er tyndere og mere kompakt end tidligere m... Læs mere!

Modulopbyggede mobiltelefoner, mere Virtual Reality og Augmented Reality bliver nogle af de største mobiltende... Læs mere!

Huawei har netop løftet sløret for sin store nordiske satsning. Med Mate 9 Pro får du et elegant design, baneb... Læs mere!

Danskerne elsker deres mobiltelefoner. Og danskerne elsker sociale medier. Ny undersøgelse fra TDC Group viser... Læs mere!