Der dukker hele tiden nye betalingsmuligheder op i detailhandlen, og forbrugerne stiller langt højere krav end tidligere. Kan din virksomhed tilbyde de seneste betalingsmetoder? Eller betyder hver eneste nye løsning på markedet, at du skal foretage dyre implementeringer og opdateringer?

Der dukker hele tiden nye betalingsmuligheder op i detailhandlen, og forbrugerne stiller langt højere krav end tidligere. Kan din virksomhed tilbyde de seneste betalingsmetoder? Eller betyder hver eneste nye løsning på markedet, at du skal foretage dyre implementeringer og opdateringer?
Nye betalingsløsninger skaber en helt ny situation for detailmarkedet, som stiller højere krav til fleksibilitet og hastighed.

Tjenester såsom MobilePay, Apple Pay og Google Wallet bliver mere og mere udbredte. Sidste skud på stammen er det mobile Dankort, som forventes at blive lanceret inden længe, og der kommer hele tiden nye aktører til, som den konkurrenceprægede og trendfølsomme detailhandel bliver nødt til at forholde sig til.

Og som noget nyt begynder mange mobilbetalingsløsninger at kunne bruges på alle platforme, uanset om man anvender dem i fysiske butikker, netbutikker eller i apps. På den måde sikrer man, at kunden får en omnichannel-oplevelse, hvilket er vigtigere end nogensinde.

Et studie udført af Juniper Research tidligere i år spår, at hver tredje betalingsterminal vil tilbyde mobilbetaling i 2020. Antallet af ikke-kontante transaktioner er eksempelvis på det danske marked steget med 8,5 procent ifølge World Payments Report 2016, en årlig trendrapport, som Capgemini står bag. Også kontaktløse betalinger med NFC-teknik (Near Field Communication), som muliggør mindre køb uden pinkode, begynder at slå igennem. Det skaber en helt ny situation for detailmarkedet, som stiller højere krav til fleksibilitet og hastighed.

Udviklingen medfører, at detailhandlerne i endnu højere grad er nødt til at holde sig et skridt foran forbrugerne og konkurrenterne. De aktører, der ikke kan holde trit med den digitale udvikling, risikerer at blive hægtet af og valgt fra.

Undgå at miste momentum
Implementeringer og opdateringer er både tids- og ressourcekrævende. Og når der hele tiden dukker nye betalingsmidler op, gælder det om at være hurtig på fødderne.

Hvis du skal udskifte din betalingsterminal og starte et nyt implementerings- eller opdateringsprojekt op, hver gang der bliver indført en ny betalingsmetode, mister du momentum. Derfor gælder det om at have en helhedsløsning til betalinger, som kan håndtere de forandringer, som detailhandlen hele tiden gennemgår, og som er uafhængig af, hvilke metoder kunderne foretrækker.

3 tegn på, at din betalingsløsning trænger til et eftersyn:
Du skal udskifte POS-systemets hardware, hver gang du opdaterer.
Du oplever, at kunder ofte ønsker at bruge betalingsmetoder, du ikke understøtter.
Du skal afsætte mange ressourcer til implementering og opdatering, når der indføres nye betalingsmetoder.

 
Flere nyheder

Italienerne stemte klart nej til premierminister Renzi’s forfatningsreform ved gårsdagens valg. Læs mere!

Big data, sensorteknologi, augmented reality, 3D print, robotter og droner. Markus Kückelhaus fra DHL afslører... Læs mere!

Tv- og bredbåndsleverandøren Stofa flytter nu sit hovedsæde til Aarhus. Det sker for at komme tættere på den s... Læs mere!

Niclas Mårtensson er udpeget som ny adm. direktør i verdens største færgerederi, Stena Line. Den tidligere adm... Læs mere!

Peter Beier Chokolade åbner ny butik i Dubai efter en henvendelse fra landets emir: sheik Mohammed. Dermed bli... Læs mere!

En af landets største dagligvarekoncerner, Dagrofa, udskifter nu alle sine terminaler med over 2.000 nye termi... Læs mere!