Der dukker hele tiden nye betalingsmuligheder op i detailhandlen, og forbrugerne stiller langt højere krav end tidligere. Kan din virksomhed tilbyde de seneste betalingsmetoder? Eller betyder hver eneste nye løsning på markedet, at du skal foretage dyre implementeringer og opdateringer?

Der dukker hele tiden nye betalingsmuligheder op i detailhandlen, og forbrugerne stiller langt højere krav end tidligere. Kan din virksomhed tilbyde de seneste betalingsmetoder? Eller betyder hver eneste nye løsning på markedet, at du skal foretage dyre implementeringer og opdateringer?
Nye betalingsløsninger skaber en helt ny situation for detailmarkedet, som stiller højere krav til fleksibilitet og hastighed.

Tjenester såsom MobilePay, Apple Pay og Google Wallet bliver mere og mere udbredte. Sidste skud på stammen er det mobile Dankort, som forventes at blive lanceret inden længe, og der kommer hele tiden nye aktører til, som den konkurrenceprægede og trendfølsomme detailhandel bliver nødt til at forholde sig til.

Og som noget nyt begynder mange mobilbetalingsløsninger at kunne bruges på alle platforme, uanset om man anvender dem i fysiske butikker, netbutikker eller i apps. På den måde sikrer man, at kunden får en omnichannel-oplevelse, hvilket er vigtigere end nogensinde.

Et studie udført af Juniper Research tidligere i år spår, at hver tredje betalingsterminal vil tilbyde mobilbetaling i 2020. Antallet af ikke-kontante transaktioner er eksempelvis på det danske marked steget med 8,5 procent ifølge World Payments Report 2016, en årlig trendrapport, som Capgemini står bag. Også kontaktløse betalinger med NFC-teknik (Near Field Communication), som muliggør mindre køb uden pinkode, begynder at slå igennem. Det skaber en helt ny situation for detailmarkedet, som stiller højere krav til fleksibilitet og hastighed.

Udviklingen medfører, at detailhandlerne i endnu højere grad er nødt til at holde sig et skridt foran forbrugerne og konkurrenterne. De aktører, der ikke kan holde trit med den digitale udvikling, risikerer at blive hægtet af og valgt fra.

Undgå at miste momentum
Implementeringer og opdateringer er både tids- og ressourcekrævende. Og når der hele tiden dukker nye betalingsmidler op, gælder det om at være hurtig på fødderne.

Hvis du skal udskifte din betalingsterminal og starte et nyt implementerings- eller opdateringsprojekt op, hver gang der bliver indført en ny betalingsmetode, mister du momentum. Derfor gælder det om at have en helhedsløsning til betalinger, som kan håndtere de forandringer, som detailhandlen hele tiden gennemgår, og som er uafhængig af, hvilke metoder kunderne foretrækker.

3 tegn på, at din betalingsløsning trænger til et eftersyn:
Du skal udskifte POS-systemets hardware, hver gang du opdaterer.
Du oplever, at kunder ofte ønsker at bruge betalingsmetoder, du ikke understøtter.
Du skal afsætte mange ressourcer til implementering og opdatering, når der indføres nye betalingsmetoder.

Flere nyheder

Men det er nødvendigt, at regeringen i de nuværende finanslovsforhandlinger, hvor en skattereform ligeledes er... Læs mere!

2017 blev året, hvor JYSK åbnede butik nummer 2.500, men ejer og grundlægger Lars Larsen slår fast, at der ska... Læs mere!

For anden gang i 2017 sænker Eniigs netselskab sine tariffer og samtidig offentliggør energikoncernen det nye ... Læs mere!

TDC Group overtager mobilselskabet Plenti, der har ca. 90.000 kunder. Læs mere!

Alm. Brand henter ny økonomidirektør fra Nordea. Rasmus Werner Nielsen, 47 år, bliver en del af den øverste le... Læs mere!

Nu får danske virksomheder en mere aktiv rolle i kampen mod hvidvask af penge og finansiering af terror. Læs mere!