År efter år køber danskerne i stor stil julegaver, julepynt og nyt til julebordet. Hos Danmarks største isenkræmmer, Imerco, er det derfor vigtigt at være opdateret på, hvad der hitter i årets julehandel, så man kan imødegå kundernes efterspørgsel og rådgive dem i valget af julegaver.

År efter år køber danskerne i stor stil julegaver, julepynt og nyt til julebordet. Hos Danmarks største isenkræmmer, Imerco, er det derfor vigtigt at være opdateret på, hvad der hitter i årets julehandel, så man kan imødegå kundernes efterspørgsel og rådgive dem i valget af julegaver.
Årets julegave skal være i farverne blomme, bordeaux eller rosa

Der er en spirende tendens i køkkenet, som betyder, at danskerne bruger længere tid på madlavning, kæler for detaljerne og investerer i køkkenudstyr, der før i tiden kun blev brugt i restaurationskøkkener. Danskerne vil bestemt ikke gå ned på udstyr, og tilberedningsmetoder som sous vide og slow cooking har for alvor vundet indpas i de danske køkkener. Hos Imerco er man derfor ikke i tvivl om, at det er køkkenudstyr som gryder, pander, køkkenknive – og det lidt mere avancerede køkkengrej, der bliver årets julegavehit.

”Hos Imerco oplever vi, at der igen er fokus på det gedigne køkkengrej. Det er især mændene, som er begyndt at efterspørge det helt rigtige grej. De vil ikke gå ned på udstyr og bruger tid på at sætte sig ind i præcist hvilken pande, der er den rigtige, eller hvilken køkkenkniv som er mest egnet. Qua kundernes stigende interesse for tilberedningsmetoder, udstyr m.m. kan vi bedre rådgive og hjælpe dem med at få det helt rigtige køkkengrej med hjem,” udtaler Varechef hos Imerco, Thomas Blixenkrone.

Han fortsætter, ”Vi ser også en stigende tendens blandt de helt unge, som allerede før de flytter hjemmefra ønsker sig ting til det nye hjem. Dem, der f.eks. starter på studie til sommer, har en lang ønskeseddel til jul med tallerkner, glas, bestik, vaser, tekstiler osv. Vi har derfor et stort udvalg af basisvarer, som er perfekte til det første hjem.

Julen 2016 er feminin
Denne jul er det de feminine farver; blomme, bordeaux og rosa, der hitter. Det giver et meget luksuriøst udtryk, og de feminine farver passer perfekt sammen med metaller som sølv, guld og messing, der ligesom sidste år også hitter.

”I år er julen hos Imerco ikke så traditionel, som den plejer. Vi satser på et mere feminint univers med farverne bordeaux og rosa samt den traditionelle julerose som de bærende elementer. Det feminine udtryk har vi videreført til vores gavepapir, som er specielt designet til Imerco af Rosendahl. Den ene side af papiret er med illustrationer hentet fra Bjørn Wiinblads klassiske julemotiver. Den anden side er en feminin rosa farve - og med et smukt bordeaux silkebånd omkring gaverne rammer vi lige ned i julens trend,” fortæller Marketing- og kommunikationschef Mette Willingshøj.

Hos Imerco forudser man, at den feminine trend også vil have en indflydelse på kundernes julegavekøb.

”Mange af efterårets nyheder fra populære brands som bl.a. Kähler er i farverne blomme og rosa. Derudover har der været en klar tendens i danskernes køb af julegaver de seneste år. Det er de kendte og populære brands som Royal Copenhagen, Kay Bojesen, Rosendahl og Georg Jensen, der hitter. Specielt årets juleuro fra Georg Jensen ligger under danskernes juletræer, da det er en fast julegavetradition hos mange. Derudover har Kähler stadig et godt tag i danskerne med deres keramikvaser og nye glasvaser. Vi føler derfor, at vi er rigtig godt klædt på til at vejlede vores kunder, når de kommer ind for at købe julegaver,” afslutter Thomas Blixenkrone.

Flere nyheder

Ny generation af vandsenge med opdelte madrasser og lavere energiforbrug styrker velværet i en travl hverdag. Læs mere!

Nye regler sætter fut under sommerhus-salget. 1. maj bliver sommerhusene billigere. Læs mere!

Klart ja. Den populære opvaskemaskine fra Fisher & Paykel er unikt design - og samtidig uhyre effektiv. Den er... Læs mere!

Priserne på det københavnske ejerlejlighedsmarked fortsætter med at stige i samme grad, som har kendetegnet ma... Læs mere!

Alm. Brand gør op med de traditionelle husforsikringer og lancerer nu en byg-selv-variant, som giver kunden mu... Læs mere!

Op til hver 10. bolig er ikke til salg på nettet. Køberkartoteker har stigende betydning, vurderer home-ejendo... Læs mere!