Det er den vestjyske køkkenproducent AUBO, der leverer køkken og bad, når fire danske par kæmper om at vinde deres helt eget drømmehus i TV2 programmet Nybyggerne. ”Vi får en god eksponering, og deltagerne får kvalitetskøkkener”, lyder det fra AUBO-ledelsen.

Det er den vestjyske køkkenproducent AUBO, der leverer køkken og bad, når fire danske par kæmper om at vinde deres helt eget drømmehus i TV2 programmet Nybyggerne. ”Vi får en god eksponering, og deltagerne får kvalitetskøkkener”, lyder det fra AUBO-ledelsen.
Nybyggerne har et særdeles underholdende format med masser af seere, og det er attraktivt for os,” siger Dan Østergaard.

Det populære boligprogram Nybyggerne ruller for tiden over skærmen på TV2, og det er med den vestjyske køkkenproducent AUBO i en hovedrolle. AUBO er således med til at realisere de fire pars drømmebolig ved at levere inventar til deltagernes drømmekøkken.

I denne sæson af Nybyggerne konkurrerer de fire par om drømmehuset til en værdi af 3 millioner kroner i det østlige Aalborg. Deltagerne får i denne forbindelse et budget på 300.000 kroner, og en pæn del af dette budget bliver brugt hos AUBO-forhandlerne i Aalborg og Thisted. Her har deltagerne nøje udvalgt det helt perfekte inventar til køkken og bad og modtaget rådgivning fra butikkernes personale.

Programmets popularitet kan aflæses på de flotte seertal i de to foregående sæsoner. Finaleafsnittet i sidste sæson sugede således 870.000 seere til skærmen, og den store popularitet er da også kraftigt medvirkende til, at AUBO har valgt at involvere sig som sponsor.

”Det har sådan set været en ganske almindelig procedure. Som en hver anden, der bygger hus, har deltagerne været inde i en køkkenbutik. Forskellen er bare, at flere hundredetusinde seere er med på sidelinjen. Vi kan ikke benægte, at det er en god eksponering for AUBO, som helt sikkert vil printe sig fast i seernes bevidsthed. AUBO har stærke rødder i det vestjyske, men vi vil netop gerne være kendt som en solid køkkenvirksomhed i hele landet – det kan vores medvirken i Nybyggerne forhåbentlig hjælpe med”, siger salgs- og marketingdirektør Dan Østergaard.

Tredje sæson af Nybyggerne, med den folkekære vært Peter Ingemann i spidsen, består af 10 afsnit i bedste sendetid. Et godt udstillingsvindue for den vestjyske køkkenproducent, der ikke kun forkæler programmets deltagere med køkkenkvalitet – også seerne får mulighed for at boltre sig blandt bordplader, skabe og skuffer hos deres lokale AUBO-forhandler.

”Vi har lavet en aftale med TV2, der indebærer, at seerne kan deltage i en konkurrence, hvor vi har sat et gavekort på 25.000 kroner på højkant. Vi håber, at de flotte køkkener i deltagernes huse vækker seernes interesse for vores produkter. Vi mener, at AUBO og Nybyggerne er et godt match, og det er bestemt også derfor, at vi har sagt ja til at være sponsor. At det så samtidig er et særdeles underholdende format med masser af seere, gør det jo bare endnu mere attraktivt for os,” siger Dan Østergaard.

Første afsnit af Nybyggerne blev sendt onsdag den 15. februar, og seerne kan i de efterfølgende 10 uger følge deltagernes kamp mod tiden, budgettet og konkurrenterne i bestræbelserne på at vinde drømmehuset i Aalborg.

Flere nyheder

Op til hver 10. bolig er ikke til salg på nettet. Køberkartoteker har stigende betydning, vurderer home-ejendo... Læs mere!

Dansk Boligbyg a/s er i samarbejde med Arkitektfirmaet Kjaer & Richter, Ingeniørfirmaet Søren Jensen og Opland... Læs mere!

Det er fristende at tjene en ekstra skilling på at leje din lejlighed ud, hvis du alligevel er væk på ferie el... Læs mere!

Nye dekorative gør-det-selv løsninger i alu-zink. Læs mere!

Damixa Free er et nyt danskdesignet, berøringsfrit armatur i strømlinet design. Armaturet bidrager både til be... Læs mere!

Hansgrohe Group sætter alle sejl til, når ISH, verdens førende VVS-messe åbner dørene om få uger. Læs mere!