350 hestekræfter, 0-100 km/t på under fire sekunder, og et design, der tager vejret fra selv den mest bilfjendske person. Sig goddag til fremtidens Renault – TreZor.

350 hestekræfter, 0-100 km/t på under fire sekunder, og et design, der tager vejret fra selv den mest bilfjendske person. Sig goddag til fremtidens Renault – TreZor.
Fremtidens Renault vises på Paris Motorshow

I 2012 viste Laurens van den Acker, hvad Renault havde i skuffen af nyt design. Det skete, da han rev klædet af konceptbilen DeZir – en konceptbil med klare designtræk til fælles med den Renault Clio, der kom lige efter, og som er blevet en bestseller.

Nu viser Renault så igen, hvad man kan forvente sig af fremtidens design. Det sker, når fremtidens Renault vises på Paris Motorshow.

Navnet er TreZor, og er en sprød GT bil, der ikke alene ser hurtig ud – den er det også. Med 350 hk og et drejningsmoment på 380 Nm er der lagt i kakkelovnen til præstationer som en supersportsvogn og det er ikke så underligt. Motoren er hentet hos Renaults motorsportsafdeling – det er nemlig den samme motor, der bruges i FIA Formula E Championship.

Bilen, der er 4,7 meter lang, 2,1 meter bred og blot en smule over en meter høj, er en elbil med træk på de bagerste hjul. Og ikke nok med, at det er en elbil – så er det også en elbil, der kan være selvkørende, og dermed peger fremad. Bilen har nemlig tre køreindstillinger. Neutral, sport og selvkørende. Vælger man den sidste funktion kan man læne sig tilbage, og foretage sig noget andet end at styre.

Bilen har to batterier – et foran og et bagved, og er i øvrigt spækket med interessant design – inde som ude. Der er udpræget brug af læder og træ i kabinen, og kombinationen af gedigent håndværk ved udformningen af instrumentbordet og højteknologi er sammen med det sensuelle design kernen i Renaults fremtidige strategi.

Flere nyheder

Fords USA-baserede arbejde inden for selvkørende teknologi er allerede godt i gang i Detroit, Pittsburgh og Mi... Læs mere!

Efter verdenspremieren på R8 LMS GT3 på biludstillingen i Paris i 2018 kommer nu den serieproducerede model – ... Læs mere!

TEST: Jaguars nye kompakte SUV sikrer øgede salgstal til Jaguar. E-PACE har hentet sit design fra Jaguar F-TYP... Læs mere!

Nic. Christiansen Gruppen, der har hovedsæde i Kolding, er i forvejen importør af en række bilmærker til både ... Læs mere!

TEST: Peugeot 308 blev introduceret på det danske marked for et års tid siden. Og der er tale om godt håndværk... Læs mere!

TEST: Volvo XC40 har bidt sig fast blandt den kompakte SUV-klasse. Den er smuk på den nordiske måde, og byder ... Læs mere!

TEST: BMW X3 var den bil, der introducerede segmentet SAV (Sports Activity Vehicle) i 2003. Siden da har BMW i... Læs mere!

TEST: SEATs nye kompakte crossover Arona ligner en sikker storsællert for VW-koncernens spanske datterselskab... Læs mere!

Årets AutoIndex undersøgelse har kåret SEAT som årets højdespringer og mærket har flyttet sig fra en samlet 20... Læs mere!

Slut med lappegrej eller dyre, besværlige besøg hos cykelhandleren, når cyklen igen-igen er flad. Og bilejerne... Læs mere!