Markant lavere priser på især hybridbiler kombineret med Danmarks mest attraktive billån ifølge Forbrugerrådet er budskaber, der her efter sommerferien har bidraget til nogle ekstra succesfulde måneder for Toyota.

Markant lavere priser på især hybridbiler kombineret med Danmarks mest attraktive billån ifølge Forbrugerrådet er budskaber, der her efter sommerferien har bidraget til nogle ekstra succesfulde måneder for Toyota.
RAV4 Hybrid tegner sig for det største fald i den månedlige privatleasingydelse hos Toyota.

Nu kan flere stærke budskaber føjes til, når Toyota igen åbner for privatleasing, efter at regeringens ændring af bilafgifterne er faldet endeligt på plads – endda med flere prisfald på programmet.

Der har været ret stille på privatleasingmarkedet, siden regeringen fremlagde et lovforslag om ændring af bilafgifterne i starten af oktober. Men efter godt en måneds behandling af de nye regler, vedtog Folketinget torsdag lovforslaget. Derfor er Toyota nu klar til at åbne op for privatleasing igen med priser på hovedparten af sine modeller.

Trods bilbranchens og leasingselskabernes generelle frygt for at privatleasingpriserne skulle stige som følge af nye skatteregler for leasing, afslører Toyotas nye privatleasingpriser, at den månedlige ydelse på flere af Toyotas modeller i stedet er faldet.

Det er for visse modellers vedkommende altså enten blevet billigere at privatlease, eller også er prisen fastholdt, men udstyrsniveauet til gengæld hævet betydeligt.

RAV4 Hybrid tegner sig for det største fald i den månedlige privatleasingydelse. Her kan man fra i dag nøjes med at lægge 3.995 kr. om måneden med en førstegangsydelse på 19.995 kr. Det er både 500 kr. mindre om måneden end før omlægningen af bilafgifterne og 10.000 kr. lavere i førstegangsydelse.

Bevæger vi os en bilstørrelse ned, er privatleasing af C-HR Hybrid også fortsat særdeles attraktivt. Den højtudstyrede variant med navnet C-HR Hybrid C-LUB kan privatleases for 3.695 kr. om måneden med 14.995 kr. i førstegangsydelse. Det er helt samme pris, som den lavere udstyret C-HR Hybrid C-ENTER havde, før de nye bilafgifter trådte i kraft. Det vil altså sige, at man i dag får en bil med en hel del mere udstyr end tidligere for samme ydelse.

Alle privatleasingydelser er beregnet ud fra en tre-årig aftale med maksimalt 15.000 km pr. år. inklusive serviceaftale.

 
Flere nyheder

Nic. Christiansen Gruppen, der har hovedsæde i Kolding, er i forvejen importør af en række bilmærker til både ... Læs mere!

Harley-Davidson etablerer nye research og udviklingscenter i Silocon Valley - i første omgang med fokus på de ... Læs mere!

Verdens bedst sælgende bilmodel gennem tiderne, Toyota Corolla, vender tilbage på det danske marked. Læs mere!

TEST: Vi har været en tur på den tyske autobahn med den nye Porsche 718 Boxster GTS, for at afprøve bilen i de... Læs mere!

TEST: SEATs nye kompakte crossover Arona ligner en sikker storsællert for VW-koncernens spanske datterselskab... Læs mere!

Årets AutoIndex undersøgelse har kåret SEAT som årets højdespringer og mærket har flyttet sig fra en samlet 20... Læs mere!

Slut med lappegrej eller dyre, besværlige besøg hos cykelhandleren, når cyklen igen-igen er flad. Og bilejerne... Læs mere!

Efter at Audi A6 Limousine blev præsenteret på Geneve Motor Show tidligere på året, er Audi nu klar til at løf... Læs mere!

Mange kommuner er kommet i gang eller videre med brug af elbiler, men der er fortsat et stort uudnyttet potent... Læs mere!

Jeeps nyeste SUV, den rummelige Compass, er nu klar til at indtage det danske marked. Den helt nye model fra J... Læs mere!