Markant lavere priser på især hybridbiler kombineret med Danmarks mest attraktive billån ifølge Forbrugerrådet er budskaber, der her efter sommerferien har bidraget til nogle ekstra succesfulde måneder for Toyota.

Markant lavere priser på især hybridbiler kombineret med Danmarks mest attraktive billån ifølge Forbrugerrådet er budskaber, der her efter sommerferien har bidraget til nogle ekstra succesfulde måneder for Toyota.
RAV4 Hybrid tegner sig for det største fald i den månedlige privatleasingydelse hos Toyota.

Nu kan flere stærke budskaber føjes til, når Toyota igen åbner for privatleasing, efter at regeringens ændring af bilafgifterne er faldet endeligt på plads – endda med flere prisfald på programmet.

Der har været ret stille på privatleasingmarkedet, siden regeringen fremlagde et lovforslag om ændring af bilafgifterne i starten af oktober. Men efter godt en måneds behandling af de nye regler, vedtog Folketinget torsdag lovforslaget. Derfor er Toyota nu klar til at åbne op for privatleasing igen med priser på hovedparten af sine modeller.

Trods bilbranchens og leasingselskabernes generelle frygt for at privatleasingpriserne skulle stige som følge af nye skatteregler for leasing, afslører Toyotas nye privatleasingpriser, at den månedlige ydelse på flere af Toyotas modeller i stedet er faldet.

Det er for visse modellers vedkommende altså enten blevet billigere at privatlease, eller også er prisen fastholdt, men udstyrsniveauet til gengæld hævet betydeligt.

RAV4 Hybrid tegner sig for det største fald i den månedlige privatleasingydelse. Her kan man fra i dag nøjes med at lægge 3.995 kr. om måneden med en førstegangsydelse på 19.995 kr. Det er både 500 kr. mindre om måneden end før omlægningen af bilafgifterne og 10.000 kr. lavere i førstegangsydelse.

Bevæger vi os en bilstørrelse ned, er privatleasing af C-HR Hybrid også fortsat særdeles attraktivt. Den højtudstyrede variant med navnet C-HR Hybrid C-LUB kan privatleases for 3.695 kr. om måneden med 14.995 kr. i førstegangsydelse. Det er helt samme pris, som den lavere udstyret C-HR Hybrid C-ENTER havde, før de nye bilafgifter trådte i kraft. Det vil altså sige, at man i dag får en bil med en hel del mere udstyr end tidligere for samme ydelse.

Alle privatleasingydelser er beregnet ud fra en tre-årig aftale med maksimalt 15.000 km pr. år. inklusive serviceaftale.

 
Flere nyheder

TEST: Den efterhånden et par år gamle BMW X1 er både større og bedre end sin forgænger. Det er den mindste i X... Læs mere!

TEST: CUPRA-versionerne fra SEAT er efterspurgte modeller. Emagasin1.dk har kørt i en Leon ST CUPRA, som er SE... Læs mere!

Volvo’s salg i 2017 satte ny rekord. Med vækst i alle regioner blev der på verdensplan solgt i alt 571.577 bil... Læs mere!

Danskerne vælger i stigende grad en SUV, når de skal købe bil. Sådan en er Skoda Kodiaq i allerhøjeste grad, o... Læs mere!

TEST: Emagasin1 har prøvekørt Stelvio, Alfa Romeos første bud på en kompakt SUV. Læs mere!

TEST: Ugens testkørsel foregår i en SKODA Superb Combi, en rummelig og slidstærk stationcar, som har høstet ma... Læs mere!