Harley-Davidson etablerer nye research og udviklingscenter i Silocon Valley - i første omgang med fokus på de nye elektriske modeller.

Harley-Davidson etablerer nye research og udviklingscenter i Silocon Valley - i første omgang med fokus på de nye elektriske modeller.
Virksomheden er i gang med at hyre nye skrappe talenter inden for det elektriske segment, der skal være med til at forme fremtiden for Harley-Davidson.

MILWAUKEE (5. september 2018) – Harley-Davidson, Inc. meddeler, at man vil etablere et nyt research- og udviklingscenter i det nordlige Californien, der skal supportere nogle af de nye produktlinjer, herunder virksomhedens første komplette sortiment af elektriske motorcykler.

“For nyligt præsenterede vi vores vækstplan ”More Roads to Harley-Davidson”, der skal inspirere og tiltrække endnu flere Harley-Davidson kørere verden over”, fortæller Matt Levatich, Præsident og CEO for Harley-Davidson, Inc. “Det nye research og udviklingscenter i hjertet af Silicon Valley skal hjælpe os med at virkeliggøre de planer, og samtidigt demonstrere vores store fokus og engagement i at være den førende inden for elektrificering af motorcykelverdenen.”

“More Roads to Harley-Davidson” vækstplanen har tre væsentlige fokusområder: nye produkter, større tilgængelighed og stærkere forhandlere.

Som en del af den strategi vil Harley-Davidson lancere sin første elektriske motorcykel, LiveWire™ i 2019, den første af en række elektriske “twist and go” Harley-Davidson motorcykler. LiveWire™ vil blive fulgt op af flere elektriske modeller i løbet af 2022, som vil give et bredere sortiment med lettere, smallere og endnu mere tilgængelige elektriske motorcykler, til at inspirere nye kørere med nye måder at køre på.

De nye faciliteter i Californien, der vil fungere som en slags satellit for det store Willie G. Davidson produktudviklingscenter i Wauwatosa, Wisconsin, forventes at åbne i fjerde kvartal i år. Det vil fra start fokusere på udvikling af de nye elektriske motorcykler, herunder batteri, power, elektronik og maskindesign. På længere sigt kan centerets fokus udvides til også at omfatte andre områder, så man udnytter den kompetence og ekspertise, der vil være samlet Silicon Valley, til at supportere Harley-Davidson’s planer om at konkurrere på mange af de største og hurtigst voksende markeder med et fuldt sortiment af motorcykler, i alle prisniveauer og inden for et bredt spektrum af ydeevne, slagvolumen og kørestil.

Virksomheden er allerede begyndt at hyre folk med ekspertise inden for udvikling af elektriske og mekaniske produkter og softwareudvikling, og som har erfaring i at arbejde med elektriske systemer i design og produktion. Centeret vil fra starten beskæftige omkring 25 medarbejdere, som man regner med at rekruttere fra området omkring Silicon Valley.

“Det er en fantastisk spændende tid i Harley-Davidson’s i forvejen utrolige historie, og det er jo også en enestående mulighed for nye medarbejdere, der kan komme ind og være med til at forme fremtiden for virksomheden,” fortæller Levatich.

Flere nyheder

Fords USA-baserede arbejde inden for selvkørende teknologi er allerede godt i gang i Detroit, Pittsburgh og Mi... Læs mere!

Efter verdenspremieren på R8 LMS GT3 på biludstillingen i Paris i 2018 kommer nu den serieproducerede model – ... Læs mere!

TEST: Jaguars nye kompakte SUV sikrer øgede salgstal til Jaguar. E-PACE har hentet sit design fra Jaguar F-TYP... Læs mere!

Nic. Christiansen Gruppen, der har hovedsæde i Kolding, er i forvejen importør af en række bilmærker til både ... Læs mere!

TEST: Peugeot 308 blev introduceret på det danske marked for et års tid siden. Og der er tale om godt håndværk... Læs mere!

TEST: Volvo XC40 har bidt sig fast blandt den kompakte SUV-klasse. Den er smuk på den nordiske måde, og byder ... Læs mere!

TEST: BMW X3 var den bil, der introducerede segmentet SAV (Sports Activity Vehicle) i 2003. Siden da har BMW i... Læs mere!

TEST: SEATs nye kompakte crossover Arona ligner en sikker storsællert for VW-koncernens spanske datterselskab... Læs mere!

Årets AutoIndex undersøgelse har kåret SEAT som årets højdespringer og mærket har flyttet sig fra en samlet 20... Læs mere!

Slut med lappegrej eller dyre, besværlige besøg hos cykelhandleren, når cyklen igen-igen er flad. Og bilejerne... Læs mere!